Friday 4 July 2008

Yang Hidup Pasti Akan Mati

15 Jun 2008
Malam tu aku nga syok men game lps je smayang isyak. Ttbe mak aku btaw yg nenek aku msuk hospital. Katanya teruk sngt sbb kne strok. Dier suh aku bce yasin tuk nenek. Tapi aku tak baca pown. Cuma doa kn ksihatan nenek je dlm ati.

16 Jun 2008
Pagi ni aku pegi bank islam ngn abah tuk bayar yuran pendftaran INTEC, Lps tu blk r umah. Smpi sje umah dlm pkul 2 ptg cmtu abah dpt call dr pkcik aku kt hsptl. Katanya tekanan darah nenek sngt rendah. Nenek skrang dlm keadan spearuh koma. Mula2 abah rncang nk blk kg ujung mggu nie tp disebabkn berita trkni 2, dier trgerak ati kata nk blk arinie gak. Aku on je tp adek2 mngeluh sbb nk pegi sekolah (bajet je). Last2 blk la jgk ptg tu. Smpi dh dkt maghrib. Ingt nk trus singgah hsptl tp mak teh tepon ckp nurse xbg melawat lak. takpelah, kami trus blk kg.

17 Jun 2008
Pagi ni aku bgn awl lak smayang sbuh. Selalu dkt2 nk abes sbuh bru bgn. Pagi nie aku rase tenang je walaupun sedara mara rmai sngt kt cnie.Lps je smayang sbuh, mak lang suh aku bwak dier pegi hsptl . Aku ckp la okay tp xmndi2 lg. Layan lak komik doraemon. Lps 2 ttbe tepon umah brdering. Atok aku yg duk kt meja makn pown jwb. Lps je jwb tepon 2 atuk mnangis teresak-esak. Mak tam suh aku pgang atok sbb dier cam nk rebah da. Aku pown bwk dier duduk . Rupa-rupanya atok trime berita bhwa nenek telah ke rahmatullah. Tak lame lps 2 mak tam pulak menangis . Keadaan ttbe jd suram n pilu. Org yg plg kami syg akhirnya telah pergi nuat selamanya.Nenek dikebumikan arinie jgk. Aku bersama ahli keluarga lain yg tolong kambus jenazahnya di kubur. Ketika itulah kali terakhir aku dpt lihatnya.Mlm tu kami skeluarga buat tahlil untuknya.




Walaupown arwah sudah mninggalkn kami skeluarga. Namun arwah tetap berada dlm hati kami. Semoga roh arwah dicucuri rahmat. Al- Fatihah untuk arwah Hajjah Che Yang Binti Ismail....

No comments:

Related Posts with Thumbnails