Friday 13 August 2010

Debaran Menanti.. 20/08/2010

Saja nk luang masa tuk luahkan rasa. Sudah dua bulan berlalu peperiksaan A-level tamat dan tinggal beberapa hari shaja keputusan nak keluar. Namun hati ini cukup takut bila memikirkan tibanya hari itu. Debaran yg dirasa tak sama seperti debaran mnanti rsult SPM dan PMR. Walaupun diriku tahu A-level ni bkn lah segala-galanya dlm idup tp apa yg dirisaukan adalah implikasi daripada keputusan tersebut.

Bayangkan 2tahun buat a-level dan sepanjang masa tu saudara dan shabat handai seringkali bertanyakan soalan yang sama, "bila nk fly?". Terasa takut mahu mnjawab tetapi cuba juga tuk menggagahkan dri dan mnjawab, "awal tahun 2011". Namun tidak ku pasti bahwa adakah perkara itu adalah satu kepastian. Dan kerapkali juga aku terfikir sjenak apa akan terjadi kalau aku tak berjaya. Namun tidak pernah mndapat bayangan sebenar apa yg akn berlaku.

Mungkin silap sendiri juga tak berusaha bersungguh-sungguh. Hinggakan tidak begitu yakin akan berjaya. Namun walau apa pun keputusannya, aku pasrah dan redha kerana itulah ketentuannya. Harap2 ia bukanlah menjadi penghalang untuk ku berjaya mncapai matlamat hidupku. Doakan lah untuk ku mudah-mudahan mendapat keputusan yg baik. Amin..

No comments:

Related Posts with Thumbnails