Saturday 7 July 2012

Kejadahnya KPOP


Post ni aku saja ja nak buat kecoh pasal KPOP. Aku duk perati dari hari ke hari, budak-budak muda kat Malaysia ni makin ramai yang minat KPOP. Apa kejadahnya? Ampa semua paham ka apa depa kata? Haha..

Aku rasa kebanyakan perempuan yang duk minat sangat KPOP ni bukan apa, sebab depa minat kat jantan2 KPOP yang jambu2 duk menari-nari sambil duk miming konon macam tengah nyanyi tu. Yang hat lelaki2 yang minat KPOP ni depa duk minat awek2 seksi tu ja. Haha, macam la aku taktau perangai budak2 Malaysia ni sebab aku pon kadang tergoda gak bila tengok. Ampa tau dak yang hampir 90% daripada retis2 KPOP ni semuanya cucuk tang muka? Tau dak? Muka depa tu plastik ja. Tu yang duk tegang sepanjang masa tu. Maksud aku tang muka lah. Kalau ampa yang duk tengok ni taktau la tegang kat mana kan. Keh3..


Pastu ada jugak antara beribu-beribu belia di Malaysia ni, ada yang konon nak bawak fenomena KPOP dalam industri hiburan Malaysia. Ecewahh.. Tapi hakikatnya depa ni menyanyi pon xreti, menari pon kayu. Harap muka ja jambu. Bek ampa jadi model ja, kami pon tak dak nak tambah dosa duk kutuk ampa. At least retis2 korea tu reti la jugak nyanyi sikit2 ngn menari. Time perform live tu, walaupun kadang miming ja tapi nampak la jugak kesungguhan depa nak perform. Ni yang ampa ni, time perform live, aku tengok sapa sorang pon xdak pegang mic, duk pulun menari ja time lagu tengah main. Apa kejadahnya? Pastu ada part2 mai pulak suara robot auto-tune. Kahkahkah..

Pastu yang paling aku rasa menyampah bila ada fans2 KPOP ni yang berlagak macam reti cakap korea. Eh please lah. Kalau ampa nak guna bahasa korea, at least tulis la dalam korea ka, kurang2 boleh la jugak kami check kt google translate. Hahaha.. Tak pon ampa toksah sembang ngan kamilah, pi sembang ngan orang korea tu. Aku tak kesah kalau orang tu memang belajaq bahasa korea, macam Farah Lee tu ka. Nak post banyak2 dalam bahasa korea kt fb pon xpa. Paham la yang ampa memang belajaq Korea.

Nasihat aku, toksah la nak teruja2 sangat dengan KPOP tu. Nanti menteri mana pulak lagi nak kena maki pasai bawak retis KPOP mai Malaysia. Hahaha.. Dia buat lagu tu pon pasai ampa2 semua ni la yang duk minat KPOP sangat. Kalau ampa nak minat KPOP jugak, layan sorang2 sudah la. Toksah la nak tunjuk kat orang lain yang ampa ni kipas susah mati KPOP. Bukan semua orang suka. Tu saja aku nak habaq. Terus terang cakap, aku pon sama dengan ja ngan ampa. Tapi sekadar dengaq lagu jela. Hahahahaha... Jangan marah naa.

Ni ada gambaq sket tuk ampa fan2 KPOP sekalian. Jangan tegang2 tau. ^_^v









No comments:

Related Posts with Thumbnails