Friday 20 January 2012

Manusia sekarang semua pandai cakap saja

Post kali ini adalah semata-mata untuk melepaskan geram.

Aku bengang betui dengan mereka2 yang kuat ber-'comment' tak kira lah di FB ke utiup ke twitter mahupon di blog2. Masing2 cakap mcm bagus sngt. Hakikatnya sangat lah jilaka. Cakap bukan main padahal kelulusan xdak pon. Puii...

Dah mcm2 isu dah aku tgk, daripada crita psai Adam Adli sampai lah cerita video pompuan ni.


Ya aku tau semua orang ada hak bebas bersuara atau freedom of speech tapi agak2 la weh. Bila ada perkara hot baru keluar, masing2 pakat pulun nak comment. Ada yang setuju, ada yang tak setuju. Ada yang nampak mcm berilmu sedikit, ada yang memang bangang tahap moksya.

Kalau ya pon nak komen atau beri pendapat, biarlah rasional dan jaga bahasa yang digunakan. Jangan men sembur ja tapi padahal ko pon tak tau pucuk pangkal benda tu.

Apa yang aku dapat deduce kn psal orang2 yang rajin mengomen ni, hampir semuanya hanya berlagak pandai saja pdahal ntah2 SPM pon tak lepas lagi. Pastu seronok kutuk2 orang. Tapi yang pandainya, letak nama anonymous supaya tak bagi orang fire dia balik. Tahu pulak takut kena condemn. Yang ko condemn orang tu tak pikir pulak

Orang2 yang berilmu dan berpendidikan tinggi ni selalunya tak kan komen2 kt situ sebab diorang tahu sia2 je komen kerana orang2 yang view benda tu bukan pandai pon tuk menilai isi komen tu.

Yang tak boleh blah nye, kadang2 aku terjumpa dalam banyak2 komen duk kutuk2 ssuatu prkara tu, ada pulak dua tiga hamba Allah komen dengan memasukkan dalil2 dan nak menasihati la konon. Tapi last2 kena fire balik dengan orang lain. Kesian dekat orang2 ni, niat baik tapi kena tindas pulak.

Apa yang aku nampak sekarang orang2 yang comment cam jilaka ni semua nampak macam ni,




















tapi dalam internet jela, hakikatnya....















dalam dunia realiti... kah4
Get a life brotha n sistah..
Peace...

No comments:

Related Posts with Thumbnails